ANFO_LogoV_kort_RGB_white_193x50
  • ANFOEffekt_smartmultigull2_Telenor_Foto_PaulAudestad

Smart Multi

Telenor fikk et velfortjent Gull med et eksepsjonelt godt dokumenterte case.


Gull

Fra pris og datamengde til emosjonelle historier som løser reelle kundebehov : Telenor
Med: Pol, Starcom
Juryens begrunnelse: 
Eksepsjonelt godt dokumentert case. Et case som beviser økt effekt gjennom økonometri og kun mediedrevne direktesalg. Ambisiøse kommunikasjonsmål som alle er nådd og en kompleks medieplan som er nøye orkestrert. Her hopper man ikke på pris- og produktkjøret, selv med sviktende salgstall, men lanserer en tjeneste som støtter merkevaren. Det er herlig å se at veien til mål ikke alltid er enkle salgskampanjer på pris og produkt. Svært godt markedsarbeid som forsvarer premiumposisjonen, og som rettferdiggjør en høyere pris. Juryen gratulerer Telenor med gull i SMART Multi!

 

Sølv

Noe å se frem til : McDonald's

Med: OMD, Nord DDB

 

Bronse

På Innsiden av det Norske Folk : Kondomeriet

Med: Pol, Mood communication

 

DIPLOM 

På Innsiden av det Norske Folk : Kondomeriet

Med: Pol, Mood communication

 

Hvordan en total restrukturering av merkevaren løftet SATS til nye høyder : SATS

Med: Anorak, Carat, The North Alliance / Evidence

 

Crazy baking christmas : Toro / Orkla Foods

Med: OMD, Orkla Design

 

Fra Statoil til Equinor. Historien om å bytte navn på Norges største selskap : Equinor

Med: IUM, Try, Ipsos

 

Diplom MENY Netthandel: Gjør det enklere for flere å spise bedre : MENY

            Med: Kitchen, Carat, Gambit, Making Waves