ANFO_LogoV_kort_RGB_white_193x50
  • nygull3

Ny

Scandza, Morgenstern og Vizeum gikk til topps ved å sette tydelige mål, sier juryen.


Gull

Lansering av Peppes i frysedisken : Scandza / Synnøve Finden

Med: Morgenstern, Vizeum 

Juryens begrunnelse: Årets gull vinner i kategorien NY har tydelige og gode mål, kloke valg rundt virkemiddelbruk. Åpenhet og kreative kampanjeuttak har sørget for mat på bordet i mange norske hjem i 2019. Caset viser også verdien av å spille på sine styrker, hvordan gjøre de er relevante i en ny kontekst. Mange vil kanskje si at å lansere et kjent pizzaresturantmerke i frysedisken er en logisk lansering, men logisk er uansett ikke det samme som lett – iallfall ikke når du skal i pizzakrigen mot andre giganter. 

 

Sølv     

Verdens første saftis uten kalorier : Lerum AS og Hennig Olsen Is

 

Bronse

Fra Statoil til Equinor. Historien om å bytte navn på Norges største selskap. : Equinor

Med: IUM, Try, Ipsos

 

Diplom

Nå kommer Foodora til byen! : Foodora

Med: We Are Live

 

Diplom

Temptation – en verden full av boblende fristelser : Stratos / Orkla Confectionary & Snacks

Med: OMD