Fra våre statutter kan vi lese: Hedersprisen Årets Birøkter kan tildeles en person eller virksomhet som har vært en ekstraordinær bidragsyter til bransjens faglige utvikling generelt, og til ANFO Effekt spesielt. Over flere år.
Prisen Årets birøkter har vi hatt med helt fra starten, men i de syv årene før i år har den blitt delt ut tre ganger. Prisen henger som sagt usedvanlig høyt.
Prisen ble første gang delt ut til Svein Larsen fra daværende Futatsu, nå Atyp. For en utrettelig kamp for effektiv kommunikasjon i mange år. Neste gang til Torstein Rafgård i OMD. Lederen i et byrå som har dominert vinnerlistene I ANFO Effekt siden starten. Og i fjor til Espen Haugen og Anders Erikson fra Kitchen. Gutta bak Effektboken.
Hedersprisen; Årets birøkter går i år til noen som har preget ANFO Effekt i alle år. De har faktisk vært på vinnerlistene med en eller flere utmerkelser hvert eneste år siden starten. Årets Birøkter går til noen som har inspirert oss, sjarmert oss og begeistret oss over mange år.
Vi er mange som har latt oss inspirere av kreativ og effektiv kommunikasjon fra denne virksomheten. Ofte i et ganske nytt kategorispråk i en kategori som mange tidligere opplevde som ganske kjedelig. Med det sagt spå tror jeg mange i salen skjønner hvem som får årets hederspris.
Årets Birøkter er DNB eller mer presist DNB sin Markedsavdeling.
Arbinsgate 2, 0253 Oslo,
Org nr 971 435 798, Telefon: +47 99 33 20 00, E-post: anfo@anfo.no